ПОВТОРЕННЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ В КІНЦІ РОКУ 595. Перепишіть, уставляючи пропущені літери. З кожного речення виберіть по два-три словосполучення, визначте в них головне й залежне слова. Якими частинами мови вони виражені? 1. І раптом звідкись пісня про калину пр..линула, тій пісні сотні літ. (М. Адаменко). 2. Як та гілка кал..нова, так і наша рідна мова. (С. Мордач). 3. Хрестики лягають візерунком в рушника на білому кр..лі. (Б. Кордонець). 596. Прочитайте речення, визначте в них граматичні основи. Поширте речення другорядними членами речення і запишіть, підкресливши в кожному всі члени речення. Наближається літо. Ми чекаємо. Воно поспішає. 597. Перепишіть, розставляючи пропущені розділові знаки. Визначте однорідні члени речення. Зробіть усний синтаксичний розбір останнього речення. Прочитайте це речення, правильно його інтонуючи. 1. Все оживає міниться тремтить бруньками пружно тягнеться в блакить (А. Малишко). 2. У травні пада не дощ а золото на городи сади поля. (Д. Іванов). 3. Як тоді пахли за хатою рання настурція м'ята (Є. Гуцало). 4. У дереві кожнім в стеблині в травині і тихо й тривожно билося серце землі (Г. Коваль). 598. Перепишіть. У кожному з речень підкресліть усі члени речення. Поясніть уживання розділових знаків. 1. Все навкруг сміється: луки, гай, ріка. (М. Познанська). 2. Тут є все: долина, гори, поле, хащі, переліски. (І. Калинець). 3. Діти влітку збирають гербарій: пелюстку ромашки й цвіт ведмежого вушка, зозулині черевички й сині лісові дзвіночки. (Є. Гуцало). 4. Дикі гіллясті черешні, висока трава — усе в цім краю таке соковите. (О. Гончар). 599. Перебудуйте речення так, щоб підмети стали звертаннями. Перебудовані речення запишіть, підкресліть у них усі члени речення. Прочитайте речення, дотримуючи правильної інтонації. Вийшов батько до воріт. (Б. Олійник). Вийди, батьку, до воріт!
|