ПОНЯТТЯ ПРО ТЕКСТ Богатир сягнув чарівному коневі в праве вухо, витягнув скриньку. Він вийняв з неї золоте вбрання, одягнувся. Потім богатир сів на коня і помчав до палацу. Доскочив конем до вікна царівни і поцілував її. Розповідь — це висловлювання про послідовні дії особи чи предмета або ж про події, що відбулися (відбуваються чи відбуватимуться) в певній послідовності. До розповіді можна поставити питання що відбулося?. «Відомим» у реченнях тексту-розповіді є назви осіб (предметів), які виконують дію. «Новим» е назви дій. 92. Перепишіть, на місці крапок уставляючи дібрані дієслова, тобто «нове». У кожному реченні літерами В та Н позначте «відоме» (назву особи чи предмета) та «нове» (назву дії) над відповідними словами. Богатир скочив на коня й поїхав у поле. На лісовій стежині богатир ... золотий перстень і ... його. Юнак прийшов на бепег моря, там він ... золотий волос. Богатир ... той волос і ... далі. Юнак ... у державу чужого царя й ... у контору документи писати. Золотий волос йому підказував, золотий перстень його рукою ... , а золоте перо ... . З народної казки. Поставте запитання до висловлювання в цілому. Зробіть висновок: до якого типу мовлення слід його віднести. 93. Прочитайте, випишіть слова, які вказують на послідовність виконання дій. Уживаючи виписані слова, усно перекажіть уривок. Наказав цар позвозити з усієї країни скло та збудувати з нього гору. Спочатку звели скляну гору, після цього на ній збудували вежу. Найближчої неділі сіла в башті царева доня. Тоді почали женихи — царевичі, королевичі, вельможі — скакати кіньми. Спершу коні ноги ламали, пізніше
|