Переглянути всі підручники
<< < 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 > >>

 

ПОНЯТТЯ ПРО ТЕКСТ

Богатир сягнув чарівному коневі в праве вухо, витягнув скриньку. Він вийняв з неї золоте вбрання, одягнувся. Потім богатир сів на коня і помчав до палацу. Доскочив конем до вікна царівни і поцілував її.

Розповідь — це висловлювання про послідовні дії особи чи предмета або ж про події, що відбулися (відбуваються чи відбуватимуться) в певній послідовності.

До розповіді можна поставити питання що відбулося?.

«Відомим» у реченнях тексту-розповіді є назви осіб (предметів), які виконують дію. «Новим» е назви дій.

92. Перепишіть, на місці крапок уставляючи дібрані дієслова, тобто «нове». У кожному реченні літерами В та Н позначте «відоме» (назву особи чи предмета) та «нове» (назву дії) над відповідними словами.

В Н Н

Богатир скочив на коня й поїхав у поле.

На лісовій стежині богатир ... золотий перстень і ... його. Юнак прийшов на бепег моря, там він ... золотий волос. Богатир ... той волос і ... далі.

Юнак ... у державу чужого царя й ... у контору документи писати. Золотий волос йому підказував, золотий перстень його рукою ... , а золоте перо ... .

З народної казки.

Поставте запитання до висловлювання в цілому. Зробіть висновок: до якого типу мовлення слід його віднести.

93. Прочитайте, випишіть слова, які вказують на послідовність виконання дій. Уживаючи виписані слова, усно перекажіть уривок.

Наказав цар позвозити з усієї країни скло та збудувати з нього гору. Спочатку звели скляну гору, після цього на ній збудували вежу. Найближчої неділі сіла в башті царева доня. Тоді почали женихи — царевичі, королевичі, вельможі — скакати кіньми. Спершу коні ноги ламали, пізніше

 

Переглянути всі підручники
<< < 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 > >>
Hosted by uCoz