Речення оформлене інтонаційно: в усному мовленні на початок і кінець речення вказує відповідна інтонація. Одне речення від іншого в усному мовленні відділяють паузами. У писемному мовленні на таку паузу вказує велика літера, з якої записано речення, та розділовий знак у кінці речення. інтонацію в писемному мовленні позначає відповідний розділовий знак. Поставте подані слова у такій формі, щоб із них можна було скласти речення. Утворені речення запишіть. 1. Річка, над, журитись, верби, тихо. 2. Летіти, вирій, у, гуси, далекий. 3. Журавлі, прохолодний, ранок, поля, над, пролітали. 4. Чистий, бачити, серед, джерело, немало, скелі, я. Як пов'язані між собою слова в реченні? Усі слова в реченні пов'язані граматично. Речення має граматичну основу. Граматична основа речення — це головні члени речення. Граматична основа має найважливіше значення для вираження думки. Головні члени речення не становлять словосполучення. Прочитайте речення, визначте в кожному граматичну основу. 1. Кожна травичка на своєму корені росте. 2. Вдома і стіни гріють. 3. Кожен край має свій звичай. 4. Без діла псується сила. Народна творчість. Яке зі слів граматичної основи відповідає на питання хто? або що? <ЬЯке зі слів граматичної основи відповідає на питання: що робить підмет? що з ним робиться? який він є? В. Винниченко. «У листопаді над озером» 104. 105.
|