1. Там тиша тишу лагідно колише. (О. Лозова). 2. Грім натрусив зі сливи слив, щоб легше було сливі. (М. Вінграновський). 3. При дорозі, де тополі, синій льон зацвів у полі. Біля льону синя річка, в небі синьому — синичка. Стільки цвіту-синьодзвону, засиніло все від льону! (А. Камінчук). Доберіть і запишіть два-три спільнокореневих слова до слів тополя, річка. Виділіть у цих словах корінь. 546. Прочитайте групи слів. Від яких значущих частин слова залежить різниця в лексичному значенні слів кожної групи? Перепишіть, виділіть префікси й суфікси. I. Писати, записати, дописати, виписати, переписати. Йти, вийти, зайти, прийти, підійти, перейти. II. Калина, калинка, калинонька, калинник, калиновий. Вовк, вовченя, вовчик, вовчичок, вовчисько, вовчище, вовчий. 547. Додаючи до поданих слів префікси, утворіть антоніми і запишіть їх парами. Префікси виділіть. Чи можна префікси, як і слова, вважати антонімічними? Йти, нести, дихнути, сипати, водити. Одну з утворених антонімічних пар уведіть до самостійно складеного речення (усно).
|