Переглянути всі підручники
<< < 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 > >>

 

339. Прочитайте речення. Чому в одних випадках ужито прийменник у, а в інших — в? Чим зумовлене вживання сполучників і або й?

1. Сонце впало в степ за очеретом і погасло. (/. Нечуй-Левицький). 2. Мліє степ у малинових променях передвечірнього сонця. (Григір Тютюнник). 3. Я досі завжди з хвилюванням входжу в передосінню золотисту втому полів... (М. Стельмах). 4. Поспіли груші й яблука на Спаса. Малина й вишні одійшли давно.
(
О. Довженко).

340. Перепишіть, вибираючи з дужок прийменник або сполучник. Свій вибір поясніть.

Живемо (у,в) Одесі, оселились (у,в) Києві, оселився (у,в) Ужгороді, зайшов (у, в) вагон, робітники (і, й) інженери, наука (і,й) освіта, дерева (і,й) кущі, прийшов (і,й) запитав, (у,в) кімнаті (у,в) Оксани, Степан (і,й) Галина, троянди (і,й) айстри, вовк (і,й) ягня.

341.  Перепишіть, розкриваючи дужки. Поясніть свій вибір.

1. (У, в) (у,в)сякім подвір'ї свої повір'я. 2. (У, в)дарив (у,в) дзвін, як треба в макогін. 3. Найдеться купець (і,й) на дірявий горнець. 4. Жалів яструб курку, поки (у,в)сю обскуб. 5. (І, й)ти на комара з дрючком, а на вовка зі швайкою. 6. Краще погано їхати, ніж хороше (і,й)ти. 7. Добре, як голому (у,в) кропиві. 8. Лякали щуку, що (в,у) озері втоплять. 9. Дожидай долі, то не матимеш (і, й) льолі.

Народна творчість.

У послідовних змінах тону (висоти голосу) виявляється мелодика мовлення. За її допомогою мовець передає свої почуття і переживання.

342. Кожне подане речення вимовте, зміною тону передаючи такі почуття: здивування, гнів, радість, зневагу, співчуття.

1. З телячим хвостом у вовки не сунься. 2. Дров у ліс не возять. 3. Живіт і головка — ледарська одговорка. 4. Язиком так і сяк, а ділом ніяк. 5. Вогонь і вода — добрі слуги, але лихі хазяї.

Народна творчість.

Поясніть доцільність уживання прийменників в — у та сполучників і — й.

 

Переглянути всі підручники
<< < 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 > >>
Hosted by uCoz