ЛЕКСИКОЛОГІЯ 431. Перепишіть, уставляючи пропущені літери. Поясніть лексичне значення виділених слів. За потреби зверніться до тлумачного словника. 1. Над Дніпровою сагою стоїть явір між лозою. (Т. Шевченко). 2. Додадуть нам снаги ясні зорі і тихії води. (В. Бровченко). 3. Посади калину, хай ч..рвоні грона нах..ляють низько до з..млі гілля. (Ф. Малицький). 4. Чому так мало на з..млі л..лек? Мене б..нтежить їхній дивний клекіт! (П. Перебийніс). Визначте граматичне значення виділених слів. 432. За тлумачним словником з'ясуйте лексичне значення поданих слів. Назвіть серед них іменники, прикметники, дієслова, визначте їхні граматичні значення. Випадок, чепурний, дошкулити, візерунок, шикуватися, тендітний, родзинки. Із двома словами усно складіть речення. 433. Із тлумачного словника випишіть три слова, що означають назви предмета, ознаки, дії та починаються літерою р. Визначте граматичне значення кожного виписаного слова. 434. Згрупуйте слова зі спільними значеннями, запишіть їх і дайте кожній групі слів узагальнену (родову) назву. Поясніть лексичне значення родових назв. Ягоди: калина, малина, смородина, ожина. Ластівка, хліб, письмо, радість, молоко, говоріння, сокіл, варення, гордість, каша, тривога, шашлик, читання, колібрі, сором, аудіювання, зозуля, снігур, співчуття. Почуття. Види мовленнєвої діяльності. їжа. Птахи. Усно складіть речення з узагальнювальними словами при однорідних членах речення. 435. Прочитайте. Перепишіть пари слів так, щоб спочатку стояло слово із загальним значенням, а потім — із конкретним. Витлумачте лексичне значення кожного слова.
|