Хлопчик — дитина, спортивна гра — футбол, верба — дерево, тварина — лисиця, оповідання — художній твір, місто — Харків, Європа — частина світу. Позначте у словах вивчені орфограми. 436. Прочитайте. Серед виділених слів визначте власні й загальні назви, поясніть відмінність між ними. Витлумачте лексичне значення виділених слів. 1. Дівчина Люба усім людям люба, тому що Любі усі люди любі. (Народна творчість). 2. Загарчав, не вилізаючи з будки, Жук. (Ю. Обжелян). 3. Кругом гуде безсонний жук. (Л. Глібов). 4. Султан Ібрагім велить зараз же з'явитись перед його очі. (Р. Іваничук). 5. А найбистріша пара — гнідий Султан і Ґандзя темно-кара. (М. Рильський). 6. Орися ж ти, моя ниво! (Т. Шевченко). 7. Це був комбайн «Нива», який тріумфально збирав урожай. (Є. Гуцало). 8. Якось уранці тато сказав доні Лілії: «На підвіконні, у вазоні, твоя сестриця розквітла — лілія». (Б. Корнійчук). Поясніть уживання великої літери та лапок. 437. Прочитайте діалог за особами. Між ким і де могла відбутися така розмова? Що спричинило непорозуміння між співрозмовниками? — Будьте люб'язні, скажіть, де живуть Бондаренки? — Йди, синку, навпростець, а відразу за колодязем із журавлем поверни праворуч. Третя хата — Бондаренкова. — Бабусю, це знову я... Усе село обійшов, бачив три колодязі. Біля двох кури ходили, коло третього горобці стрибали — і ніде жодного журавля! То де ж Бондаренкова хата? Слова з одним лексичним значенням називаються однозначними. Слова, які мають кілька лексичних значень, називаються багатозначними. У тлумачному словнику різні значення багато» значного слова подано в одній статті й пронумеровано.
|