458. До поданих загальних (родових) назв доберіть і запишіть конкретні (видові). Слова яких груп є загальновживаними, які — стилістично забарвленими? Назви дій: ходити, читати, шити, малювати. Кольори. Одяг. Професії. Члени речення. Установи. Шкільні предмети. Із двома утвореними групами слів складіть і запишіть речення з узагальнювальними словами при однорідних членах речення. Поясніть розділові знаки. 459. Перепишіть, уставляючи пропущені літери або апостроф. Які з виділених слів є загальновживаними? 1. Він дуже багато ч..тає, вивчає іноземні мови на дозвіл..і, має колекцію з рідної флори. (/. Багряний). 2. Кинув єгер бракон..єру: «Зіпсую тобі кар..єру!» Визначте речення з прямою мовою, поясніть у ньому розділові знаки. Доберіть назву до фотографії, вмКценої на стор. 212, використовуючи стилістично забарвлені слова. § 32. Групи слів за значенням: синоніми, антоніми, омоніми
Синоніми 460. Прочитайте. Визначте, що називають виділені слова: різні дії чи ту саму. Які ще слова на позначення цієї дії ви знаєте? 1. Треба знати, що де казати. (Народна творчість). 2. Ой говори, балакай, розмовляй/ (Г. Мазуренко). 3. Ти з матір'ю погомони, Іване. (А Малишко). 4. Молодиці цокотіли, як птиці на дереві. (І. Нечуй-Левицький). 5. Досить галайкотіти! (М. Стельмах). 6. Побазікати можна і з приятелем, а помовчати лише з вірним другом.
|