пташина. Підняв її — сіреньке тільце обвисло, оченята помутніли. Мені аж млосно стало. Це ж треба — знищили нещасну пташину. Тоді чую — серце б'ється. Значить, птаха жива. Узяв я її в машину, сьорбнув води з фляги, напоїв її з рота. Незабаром ожила моя пташина. Спокійно сидить на руці, іноді тільки пір'ячко пригладить чи чубчик на голівці настовбурчить. Зовсім ручна. Насипав я на долоню пшона. Ми завжди возили його з собою, бо ж найкраще зварити куліш десь серед поля, в гайку. Поклювала пташина зерна, сидить, на мене поглядає... Потім я зрозумів, що після контузії, після переляку, пташка тулиться до людини... Надвечір ми приїхали в Лубни. Йдемо в готель. Нам черговий: «Номер є тільки на трьох». «О, — кажу, — це добре. Нам і треба на трьох». Переночувала пташина з нами, а уранці, нагодована й напоєна, полетіла собі куди знала. За О. Копиленком. 593. Прочитайте словникову статтю. Зверніть увагу на наголошення слова. Назвіть відомі вам оповідання, в основу яких покладено розповідь про випадок із життя героя. ВИПАДОК, -дку. Те, що сталося, скоїлося (звичайно несподівано), пригода, епізод. Із тлумачного словника. 594. Прочитайте теми оповідань. Стосовно кожної придумайте зав'язку, кульмінацію та розв'язку. Обміркуйте головну думку, можливу для оповідання на кожну тему. На одну з тем на чернетці напишіть оповідання від першої особи (ніби це сталося з вами). • Несподівана знахідка. • Сюрприз під партою. • Витівка мого цуценяти (кошеняти, папужки). • Пригода на канікулах. Доопрацювавши чорновий варіант оповідання вдома, перепишіть його начисто. Доберіть заголовок. Підготуйтеся до виразного читання оповідання в класі.
|