1. Зоріє Українонька моя. (М. Воробей). 2. День в голубу сорочку зодягнувся. (Є. Гуцало). 3. Хмарка грайлива пливе щаслива. (За І. Гнатюком). 4. Чорногузи на гребінь хати виставляють свої дозори. (Б. Олійник). 5. Сопілка защебетала, як перепілка. (І. Нечуй-Левицький). 600. Складіть речення з поданими словами, використавши їх у ролі вставних. Запишіть речення, поясніть розділові знаки. Можливо, безумовно, будь ласка, отже. Прочитайте речення, дотримуючи правильної інтонації. Яка роль вставних слів у мовленні? 601. Прочитайте. Запишіть речення тільки з прямою мовою. Поясніть розділові знаки при прямій мові. 1. Попалася лисиця в пастку та й каже: «Хоч іще рано, а доведеться заночувати». 2. «Не по вас я йду, гуси, а води напиться!» — казала лисиця. 3. Хвалилася коза, що в неї хвіст довгий! 4. Кожух має свій дух, а вата питає, де хата. Народна творчість. Прочитайте речення, дотримуючи правильної інтонації. 602. Перепишіть, розставляючи пропущені розділові знаки. У кожному реченні вкажіть пряму мову та слова автора. 1. Стала ранком я на ґанок і сказала Добрий ранок (Л. Куліш-Зіньків). 2. Буркотить незадоволено ведмідь Чим би це мені солодким закусить (Н. Забіла). 3. Що для мене океан хизувався пелікан (А. Камінчук). 603. Усно складіть казкове оповідання про ваше улюблене дерево (кущ, квітку). До тексту оповідання введіть опис рослини. Рослину в оповіданні «оживіть», щоб вона діяла, говорила, спілкувалася з іншими рослинами та людьми. Використайте кілька речень із прямою мовою.
|