Переглянути всі підручники
<< < 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 > >>

 

1. Ой чого ти, (дуб), на яр похилився? Молодий (козак), чого зажурився? 2. Чи був ти, (орел), в моїй стороні? Чи журиться матінка там по мені? (Народна творчість). 3. Прийми, (матуся), слово подяки від дитини за нашу мову, за мову України. (JI. Полтава). 4. Я думкою лину, мій (батько), до тебе! (В. Куликов). 5. Добридень тобі, (Україна) моя! (П. Тичина).

Прочитайте речення, дотримуючи правильної інтонації. Які з ужитих у реченнях звертань є риторичними?

136. Перепишіть, розставляючи пропущені розділові знаки.

1. Зоре моя вечірняя зійди над горою 2. Вітре буйний вітре буйний Ти з морем говориш (Т. Шевченко). 3. Заграй сивий Дніпре вітрами подми (А. Малишко). 4. Кораблі Шикуйтесь до походу (В. Симоненко). 5. Куди пливеш мелодіє (М. Бажан). 6. Не хилися явороньку Ти ще зелененький Не журися козаченьку Ти ще молоденький (Народна творчість).

^Визначте види речень за метою висловлювання та за емоційним забарвленням.

187. Поясніть, за якої ситуації спілкування можна використати кожне подане звертання.

Галю, Галиночко, Галочко, Галино Петрівно, високошановна Галино Петрівно, дорога «аша Галино- Петрівно, тітонько Галино, пані Галино, .пані Галино Коваленко, колего Коваленко, громадянко Коваленко.

188. Прочитайте звертання. Які з них є доречними у спілкуванні в офіційній ситуації? Які можна використати, спілкуючись у ситуації неофіційній? Кого з можливих адресатів може називати кожне з поданих звертань?

Хлопці й дівчата (хлопчики й дівчатка)! Шановні школярі (учні)! Дорогі друзі! Громадо! Люди добрі! Шановна пані (добродійко)! Панно! Пане (добродію)! Панове! Друже! Люба матусю! Юначе (хлопчику)! Дівчино (дівчинко)!

 

Переглянути всі підручники
<< < 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 > >>
Hosted by uCoz