220. Перепишіть спочатку речення, в яких пряма мова стоїть після слів автора, а потім — речення з прямою мовою передсловами автора. Поясніть уживання розділових знаків. 1. Кожен кущик і стежка мов говорять мені: «Ти у рідному домі, у своїй стороні!» (А. Камінчук). 2. «Добридень!» — я світу сказав. (П. Тичина). 3. Піднімає джміль фіранку, каже: «Доброго вам ранку!») (Л. Костенко). 4. «Підведи мої вії зелені», — просить дерево в лузі.) (А. Малишко). 5. «Ось я йду!» — обізвалась зима. (Леся Українка). 221. Перепишіть речення, розставляючи пропущені розділові знаки. 1. Я спитав у водиі Звідкіля ти прийшла І сказала вода З глибини джерела.Я спитав у води В чому сила твоя І сказала вода В чистоті ручая (П. Перебийніс). 222. Накресліть схеми поданих речень. Усно перебудуйте речення так, щоб пряма мова стояла перед словами автора. Перебудовані речення запишіть і накресліть їхні схеми. I. Гордо каркнула ворона: «Я — ворона з Лісабона!» Гордо каркнув чорний крук: «Я — з самісіньких Прилук». (Є. Гуцало). II. Говорять якось вороги запорожцям: «Ми от воюємо завжди за честь, ви ж воюєте за гроші!» А козаки відповідають: «Кожен воює за те, чого йому бракує». (Народна творчість). Поясніть уживання розділових знаків. 223. За поданими схемами усно складіть речення. ![]() 224. Перепишіть, розставляючи розділові знаки. 1. Зеленому колоскові співа жайвір колискову Рости в землю корінцями виповняйся зеренцями (А. М'яст-ківський). 2. Скажи хто ти питає жайвір в такого жайвора як
|