Переглянути всі підручники
<< < 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 > >>

 

220. Перепишіть спочатку речення, в яких пряма мова стоїть після слів автора, а потім — речення з прямою мовою передсловами автора. Поясніть уживання розділових знаків.

1. Кожен кущик і стежка мов говорять мені: «Ти у рідному домі, у своїй стороні!» (А. Камінчук). 2. «Добридень!» — я світу сказав. (П. Тичина). 3. Піднімає джміль фіранку, каже: «Доброго вам ранку!») (Л. Костенко). 4. «Підведи мої вії зелені», — просить дерево в лузі.) (А. Малишко). 5. «Ось я йду!» — обізвалась зима. (Леся Українка).

221. Перепишіть речення, розставляючи пропущені розділові знаки.

1. Я спитав у водиі Звідкіля ти прийшла І сказала вода З глибини джерела.Я спитав у води В чому сила твоя І сказала вода В чистоті ручая (П. Перебийніс).
2.
Ходить вітер і пита з болем Де поділо ти жита поле (В. Сосюра). 3. Скільки живе лелека у дядька Павла питаю (А. Камінчук).

222. Накресліть схеми поданих речень. Усно перебудуйте речення так, щоб пряма мова стояла перед словами автора.

Перебудовані речення запишіть і накресліть їхні схеми.

I. Гордо каркнула ворона: «Я — ворона з Лісабона!» Гордо каркнув чорний крук: «Я — з самісіньких Прилук». (Є. Гуцало).

II. Говорять якось вороги запорожцям: «Ми от воюємо завжди за честь, ви ж воюєте за гроші!» А козаки відповідають: «Кожен воює за те, чого йому бракує». (Народна творчість).

Поясніть уживання розділових знаків.

223. За поданими схемами усно складіть речення.

224. Перепишіть, розставляючи розділові знаки.

1. Зеленому колоскові співа жайвір колискову Рости в землю корінцями виповняйся зеренцями (А. М'яст-ківський). 2. Скажи хто ти питає жайвір в такого жайвора як

 

Переглянути всі підручники
<< < 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 > >>
Hosted by uCoz