235. Прочитайте загадку, відгадайте її. Слова-відгадки передайте звукописом. Всього чотири звуки є у слові, А зміст його міняють початкові: З [ґ] — буде чорна птиця дика, З [п] — інша, горда і велика, З [к] — вже напій пахучий буде, Що для людей готують люди; З [л] — виріб, дошка з стояками, Де спочиваємо ми з вами. Коли ж сам [с] поставлю я, То буде вже людське ім'я. Які це слова? За Д. Білоусом. ![]() Щоб передати на письмі звучання слова, його записують повністю у квадратних дужках: мова [мова], слово [слово], школа [школа]. Позначення місця наголосу є обов'язковим. 236. Визначте пари слів, вимова яких розрізняється одним звуком або різним порядком звуків. Випишіть ці слова парами, передайте їх звукописом. Мир [мир] — сир [с и р]. 1. А вусатий колосок подає свій голосок. (Т. Коломієць). 2. Розболілись в зайця зуби, з болю в зайця спухли губи. (М. Стельмах). 3. Любіть травинку і тваринку. (Л. Костенко). 4. Зупинивсь на зрубі зубр. Задивився зубр на зруб. {В. Лучук). 5. Димить-палає ватра. Куди ж поділась варта? Навколо ватри варта спить. Чого ця ватра варта? (А. Качан). ![]() Чи вплинула заміна звука або послідовності звуків на зміну значення слова? ![]() Розгляньте малюнок, на якому показано органи мовлення і шлях видихуваного людиною повітря. Покажіть на малюнку ротову й носову порожнини, губи, зуби, піднебіння, язик, нижню щелепу. Зверніть увагу на розташування голосових зв'язок.
|