Переглянути всі підручники
<< < 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 > >>

 

300. Прочитайте текст мовчки, визначте його тему й головну думку. Доберіть заголовок. Прочитайте текст уголос, дотримуючи правил орфоепії.

Без громадського транспорту важко уявити навіть днину свого життя. А хто може підрахувати, скільки щодня й щотижня витрачаємо сил, скільки завдаємо й переживаємо образ через брак такту і поваги пасажирів одне до одного! А так хочеться бачити навколо щасливі обличчя, чути радісні слова подяки за взаємну турботу!

Ось кілька корисних порад щодо поведінки у транспорті.

Під'їхав потрібний вам тролейбус. Не забувайте про ґречність і шанобливе ставлення до інших пасажирів. Не поспішайте сісти, якщо поруч є літні люди або діти. Якщо ви не маєте проїзного квитка, дізнайтесь, де можна оплатити проїзд. Якщо водій вчасно не називає зупинки, краще запитайте в пасажирів, щоб заздалегідь підготуватися до виходу. Не втручайтеся в суперечку, якщо вона виникла, не ставайте учасником конфлікту. Стриманість і доброзичливість забезпечать вам безболісний вихід із будь-якої ситуації.

Будьмо взаємно ввічливі! Від цього нам стане на краплину краще, на крихту додасться рівноваги й радості.

За С. Богдан.

Значення виділених слів з'ясуйте за тлумачним словничком. Випишіть слова, у яких відбулося спрощення.

301. Складіть діалоги, які могли б відбутися в громадському транспорті:

• між дівчинкою й пасажиром, до якого вона звернулася з проханням підказати, на якій зупинці їй вийти, щоб дістатися центру міста (села);

• між хлопчиком, який хоче передати талон на компостер, та іншим пасажиром;

 

Переглянути всі підручники
<< < 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 > >>
Hosted by uCoz