300. Прочитайте текст мовчки, визначте його тему й головну думку. Доберіть заголовок. Прочитайте текст уголос, дотримуючи правил орфоепії. Без громадського транспорту важко уявити навіть днину свого життя. А хто може підрахувати, скільки щодня й щотижня витрачаємо сил, скільки завдаємо й переживаємо образ через брак такту і поваги пасажирів одне до одного! А так хочеться бачити навколо щасливі обличчя, чути радісні слова подяки за взаємну турботу! Ось кілька корисних порад щодо поведінки у транспорті. Під'їхав потрібний вам тролейбус. Не забувайте про ґречність і шанобливе ставлення до інших пасажирів. Не поспішайте сісти, якщо поруч є літні люди або діти. Якщо ви не маєте проїзного квитка, дізнайтесь, де можна оплатити проїзд. Якщо водій вчасно не називає зупинки, краще запитайте в пасажирів, щоб заздалегідь підготуватися до виходу. Не втручайтеся в суперечку, якщо вона виникла, не ставайте учасником конфлікту. Стриманість і доброзичливість забезпечать вам безболісний вихід із будь-якої ситуації. Будьмо взаємно ввічливі! Від цього нам стане на краплину краще, на крихту додасться рівноваги й радості. За С. Богдан. Значення виділених слів з'ясуйте за тлумачним словничком. Випишіть слова, у яких відбулося спрощення. 301. Складіть діалоги, які могли б відбутися в громадському транспорті: • між дівчинкою й пасажиром, до якого вона звернулася з проханням підказати, на якій зупинці їй вийти, щоб дістатися центру міста (села); • між хлопчиком, який хоче передати талон на компостер, та іншим пасажиром;
|