![]() У висловлюванні пояснено причини явища (дії, ознаки), пояснено, чому ... . На доведення цієї тези подано такий доказ: ... . До висловлювання можна поставити загальне питання ЧОМУ?. Отже, висловлювання є роздумом. 306. Складіть невеликий усний роздум на одну з таких тем: • Чому я люблю малювати (читати, співати)? • Чому без праці людина не може жити? • Ким я хочу стати і чому? 22. Найпоширеніші вйпадки чергування звуків 307. Прочитайте пари слів. У кожному слові визначте корінь. Назвіть звуки, якими різняться корені поданих у парах слів. Слово — слів. Дорога — у дорозі. Школа — шкільний. Рік — річний. Визначте пари слів, які є спільнокореневими. Назвіть пари відмінкових форм того самого слова. коренях яких слів змінилися голосні звуки; приголосні? Якими літерами позначено ці звуки на письмі? За зміни форми слів і творення інших слів деякі голосні та приголосні звуки можуть замінювати один одного, тобто чергуватися. Наприклад: столи — стіл; село — сільський; книга — книзі —книжка. Чергування звуків може відбуватися в коренях слів (друг — дружити), суфіксах (мудрість — мудрості), префіксах (прорвати — прірва) і закінченнях (у рідному — у ріднім). 308. До кожного з поданих слів доберіть його форму або спільно-кореневе слово, в якому відбувається чергування голосних звуків. Сіль, коса, летіти, могти, гірський, щока, пшениця.
|