Переглянути всі підручники
<< < 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 > >>

 

У висловлюванні пояснено причини явища (дії, ознаки), пояснено, чому ... . На доведення цієї тези подано такий доказ: ... . До висловлювання можна поставити загальне питання ЧОМУ?. Отже, висловлювання є роздумом.

306. Складіть невеликий усний роздум на одну з таких тем:

• Чому я люблю малювати (читати, співати)?

• Чому без праці людина не може жити?

• Ким я хочу стати і чому?

22. Найпоширеніші вйпадки чергування звуків

307. Прочитайте пари слів. У кожному слові визначте корінь. Назвіть звуки, якими різняться корені поданих у парах слів.

Слово — слів. Дорога — у дорозі. Школа — шкільний. Рік — річний.

Визначте пари слів, які є спільнокореневими. Назвіть пари відмінкових форм того самого слова.

коренях яких слів змінилися голосні звуки; приголосні? Якими літерами позначено ці звуки на письмі?

За зміни форми слів і творення інших слів деякі голосні та приголосні звуки можуть замінювати один одного, тобто чергуватися. Наприклад:

столи — стіл; село — сільський; книга — книзі —книжка. Чергування звуків може відбуватися в коренях слів (друг — дружити), суфіксах (мудрість — мудрості), префіксах (прорвати — прірва) і закінченнях (у рідному — у ріднім).

308. До кожного з поданих слів доберіть його форму або спільно-кореневе слово, в якому відбувається чергування голосних звуків.

Сіль, коса, летіти, могти, гірський, щока, пшениця.

 

Переглянути всі підручники
<< < 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 > >>
Hosted by uCoz