Переглянути всі підручники
<< < 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 > >>

 

фонетика. орфоепія. графіка. орфографія

• між дівчинкою, яка має вийти на наступній зупинці, та пасажирами, які стоять перед нею;

• між хлопцем і бабусею, якій він поступається місцем. Складаючи діалоги, використайте деякі з поданих у рамці висловів. Діалоги розіграйте за особами.

Вибачте, будь ласка... Даруйте, що турбую... Чи не скажете мені... Яким маршрутом можна

доїхати... Прошу, пройдіть трохи вперед. 

Чи не змогли б ви пройти вперед? Дозвольте пройти! Пропустіть, будь ласка. Будьте ласкаві, яка наступна зупинка? Передайте, будь ласка, гроші на талони. Закомпостуйте, будьте ласкаві, талон!

Скажіть, будьте люб'язні, як доїхати... Даруйте, ви не скажете... Сідайте, будь ласка. Коло вас не зайняте місце? Допоможіть, прошу вас, бабусі!

Особливості будови роздуму. Усний твір-роздум

302. Прочитайте казку. Зверніть увагу: висловлюючись, співрозмовники пояснюють, чому так сталося або чому вони так вважають.

Захотілося журавлеві стати пташиним царем. Скликав він пташок з усього світу, щоб його вибрали. Позліталися всі, крім малої пташечки богоргоно.

Чекають на богоргоно птахи. Журавель не витримав, пішов шукати. Коли бачить — сидить пташечка у траві.

Журавель розгнівався і кричить:

— Я пташиним царем не став, тому що ти вчасно не прилетіла! Отже, це через тебе мене царем не обрали!

— Я не встигла прилетіти, тому що здалеку мандрувала, стомилася дуже. Отже, я просто не могла не спізнитися.

 

Переглянути всі підручники
<< < 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 > >>
Hosted by uCoz