iu фонетика. орфоепія. графіка. орфографія II. 1. Гортаємо ..сторії томи. 2. Рідну мову приймай і народу трад..ц..ї славні. (Л. Забашта). 3. Чудова країна Італ..я, і мова, як наша, гучна! (М. Гурець). 4. Я плутавсь у формулах, наче в тропічних л..анах. (Б. Олійник). 5. Мені у серце зазира очима л..тер хрестоматія. (П. Перебийніс). Визначте іншомовні слова, поясніть їхнє значення. За потреби зверніться до словника іншомовних слів. 411. Складіть висловлювання на тему «Казковий бінокль» (чотири-шість речень), використавши такі словосполучення: непереборний інтерес, річка Ніагара, острів Капрі, вічнозелені джунглі, захопливе сафарі, інстинкт самозбереження. В іншомовних словах подвоюємо літери: • у власних назвах і словах, що від них утворені: Голландія (голландський), Марокко (марокканський); • в окремих загальних назвах: ванна, тонна, манна, панно, нетто, брутто, вілла, бонна; • за збігу однакових приголосних звуків префікса та кореня: контрреволюція, ірреальний. 412. Прочитайте. Поясніть уживання подвоєних літер. Учений Томазо Кампанелла, музична п'єса кампанела, архітектор Бартоломео Растреллі, виснажливе ралі, літературний герой Гаррі Поттер, собака колі, письменник Чарлз Діккенс, журналісти папараці, макарони спагеті. 413. Уставивши, де потрібно, літери, запишіть слова з подвоєнням і без нього у дві колонки. Бас..ейн, мас..аж, ап..етит, ал..ея, пан..о, ван..а, тон..а, Калькутта, Дарданел..и, Філіппіни, сирок..о, барок..о, ПІК..ОЛО. Значення й походження слів з'ясуйте за словником іншомовних слів.
|