Повторення вивченого в початкових класах Іменник 16. Прочитайте речення, назвіть у них іменники. Яка частина мови називається іменником? Визначте, які іменники є назвами істот, які — неістот. Як ви це з'ясували? 1. Вересневий грім з блискавкою віщує теплу осінь. (Народна творчість). 2. Молодий козак Федір Блискавка повертався з походу проти ворогів України. Визначте в реченнях іменники — власні та загальні назви. Поясніть, чому виділені слова у першому випадку пишемо з малої літери, а в другому — з великої. 17. До поданих власних назв доберіть із довідки загальні назви. Утворені словосполучення запишіть. Поясніть уживання великої літери і лапок. «Україна», «Козак Мамарига», «Запорожець за Дунаєм», «Лебедине озеро», «Динамо», «Пташине молоко», «Голос України», «Таврія», «Соняшник». ![]() Палац. Цукерки. Команда. Газета. Казка. Балет. Журнал. Опера. Автомобіль. 18. Перепишіть прислів'я, на місці крапок уставте закінчення. Пригадайте, як називається зміна іменників за допомогою закінчень. Визначте відмінки іменників. 1. Людина без Вітчизн.. — як соловей без пісн.. . 2. Жити — Батьківщин.. служити. 3. У чужій сторонц.. не так світить сонце. Скільки є відмінків? Назвіть їх. На які запитання вони відповідають? Який відмінок є початковою формою іменника? 19. Перепишіть, поставте подані в дужках іменники в потрібній формі. 1. Велика вереснева тиша стоїть над (земля). (М. Стельмах). 2. Тільки дуб стоїть у (листя), а калинонька в (намисто). (М. Познанська). 3. Більше й більше листя з (клени) облітає з кожним (день). (М. Познанська). 4. У лісі
|