Іменник! Він узяв собі на плечі велике діло — визначати речі. Прикметник дасть іменнику-предмету якусь його ознаку чи прикмету. А поспитай звичайного займенника, за кого він у мові? За іменника! (Хоч може цей наш скромний посередник замінювать числівник і прикметник). Числівник може визначить тобі число речей, порядок при лічбі. Ну а візьмімо назву — дієслово, само підказує, що діє слово! Прислівник звик, незмінюваний в мові, ознаки різні виражать при слові. Розкажіть, що означає назва кожної частини мови. 14. Подані слова запишіть у такій послідовності: іменники, прикметники, числівники, дієслова, прислівники. Побудувати, читанка, мудрий, п'ять, учора, будівля, сто, читати, шкільний, внизу, читання, високий, восени, будинок, читальня, школа, уважно, височіти, сьомий, видатний, навчатися, п'ятнадцять, десятий, осінній, зранку, веселий. Поясніть, як ви розрізняєте частини мови. Перепишіть. У кожному реченні назвіть усі самостійні частини мови. При потребі зверніться до таблиці. Ви бачили красивий концертний рояль. Ось до нього підходить хтось із вас, несміливо торкається клавіш. Лунають глибокі звуки. Як хочеться, щоб вони утворили мелодію! Та для цього треба довго і наполегливо вчитися. Так і з мовою. Щоб правильно і красиво розмовляти, треба вивчати правила, запам'ятовувати нові слова, вчити напам'ять вірші. Вважають, що мов сьогодні близько п'яти тисяч. Українська мова належить до високорозвинутих мов світу. За А. Коваль. Поясніть значення виділеного слова, звірте свою думку з тлумачним словничком у кінці підручника. Дізнайтесь, які словники є у вашій шкільній бібліотеці. Розкажіть про словники з вашої домашньої бібліотеки. 15.
|