2. Свого не цурайся за чуже не хапайся. (Народна творчість). 3. І гірко й солодко мені пригадувать минулі дні батьків у дітях пізнавати. (М. Луків). 4. На серці і легко і важко. (П. Перебийніс). 618. До поданих слів доберіть синоніми. В утворених синонімічних рядах підкресліть ключове слово. Дібрані синоніми введіть до самостійно складеного висловлювання на тему «Весняний настрій». Яка роль синонімів у мовленні? Радісний, пестити, прикрашати, гарний. Будова слова й орфографія 619. Перепишіть, уставляючи пропущені літери. Виділені слова розберіть за будовою. 1. Знов з..лену траву біля хати ро..гойдали в..сняні дощі. (М. Ткачук). 2. Травневий дощ збудив ліси і трави, сади й чагарники. (Д. Павличко). 3. На човнику й в..елі від нас від'їхав трав..нь. (М. Стельмах). 4. А пісня лине у бе..меж..я лану. (В. Самотуга). 620. До поданих слів доберіть спільнокореневі. Уведітьїх до самостійно складеного висловлювання на тему «З неба хліб не падає». Земля, сонце, працювати, наполегливий. 621. До поданих слів доберіть і запишіть спільнокореневі слова, виділіть у них суфікси і префікси. Україна, земля, поле, праця, море, писати, малювати. Казати, мова, хотіти, день, рахувати. 622. Перепишіть, уставляючи пропущені літери. У виділених словах позначте префікси. 1. Сонце на всі боки ро..сипало тепло, розтрушувало промін..я. 2. За лісом вигулькнуло пр..долин..е село. (М. Стельмах). 3. І пр..звища ж у вас козац..кі: Отава, Паливода. (П. Загребельний). 4. Пахнуть медом доли, пр..летіли бджоли, загули над цвітом, пр..вітали з літом. (А. Камінчук).
|