ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ 1. Ще не вдарив мороз, а вже втомлений лист в'яне, жовкне. (Леся Українка). 2. Люблю я київські каштани, але акації миліш! (В. Сосюра). 3. Хай ллють дощі, а я влаштую свято! (Л. Петрова). 4. Душа мовчить, але дзвенить струна. (Г. Коваль). 5. Лише борись, а щастя не втече. (Л. Костенко). 70. Перепишіть прислів'я, розставте пропущені коми перед сполучниками а, але. 1. Праця чоловіка годує а лінь марнує. 2. Земля працьовитих годує але ледарів вона не терпить. 3. Не одяг красить людину а добрі діла. 4. Був би сад а солов'ї прилетять. 5. Піч варила але ж я солила. 6. На словах він Дніпро перепливе а сам і калюжі не переступить. 7. Дивись не на слова а на роботу. Які зі сполучників з'єднують слова, а які — частини складного речення? 71. За допомогою сполучників і (та), й, а, але утворіть із кожної пари простих речень складне. Утворені складні речення запишіть, ставлячи між їхніми частинами коми. 1. Уночі осінній туман стелиться над землею,'Вранці він піднімається вгору і височить хмарою. 2. Туман повільно розпливається у блакиті. Починає припікати сонце. 3. Ніжний туманець коливається на верхів'ях дерев. Усе навколо здається невимовно гарним. Яка роль сполучників у мовленні? Яка частина мови називається прийменником? Наведіть приклади прийменників. Яку роль виконує прийменник у реченні? З якими частинами мови поєднуються прийменники? Як пишемо прийменники з іншими частинами мови? Яка частина мови називається сполучником? Наведіть приклади сполучників. Яка роль сполучника в реченні? Чому прийменник і сполучник є службовими частинами мови?
|