Переглянути всі підручники
<< < 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 > >>

 

Які види мовленнєвої діяльності ви застосували, виконуючи вправу?

122. Прочитайте висловлювання, правильно інтонуючи речення. Визначте вид кожного речення за метою висловлювання та за емоційним забарвленням.

Золота осінь

Ах, як не хочеться листу з дерева падати! Він аж ніби кров'ю з печалі налився й закривавив ліси.

Сумовито рипить дуб. Замислився перед зимовим сном ясен. Тільки берізка жовтаво-зелена білявим станом своїм кокетує. Може, на побачення з Левітаном жде чи, може, Чайковського на симфонію викликає?

Креслять високо в небі фігури запізнілі журавлі, запитують своїм «кру-кру»:

— Чуєш, брате мій, товаришу мій? Відлітаємо!

Осінь.

За Остапом Вишнею.

Усно перекажіть прочитане, дотримуючи правильної інтонації. Який темп мовлення — середній, прискорений чи дещо уповільнений — є найкращим для читання й переказування уривка? Свою думку доведіть.

123.  Перепишіть, уставте пропущені літери й розставте розділові знаки. Записане прочитайте, дотримуючи правильної інтонації та середнього темпу мовлення.

Я опиняюсь у діброві.Зверху вона кутається небом ,а знизу туманцем. А як гарно тут блакитніє поміж кленами А самі клени зараз такими наполоханими стали Вони ніби от-от пол..тять за перелітними птахами Біля їхніх ніг схлипує

В.Винниченко

«Вітер»

 

Переглянути всі підручники
<< < 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 > >>
Hosted by uCoz