Переглянути всі підручники
<< < 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 > >>

 

126. Перепишіть речення й позначте «відоме» та «нове» початковими літерами над відповідними словами.

1. Черешні крупні, жовтаво-білі, прозорі, запашні, прохолодні іще від ночі. (В. Земляк). 2. Мандаринка не іграшкова, а справжня, золота і кругленька, як сонечко, смачна і солодка. (За О. Іваненко). 3. Старенька дідова шапка товста і важка, як добрий казанок. (О. Довженко). 4. Листя вільхи овальне, з гострим кінцем. (В. Петров). 5. Пилотяг був лобатий і блискучий. (В. Захарченко).

Прочитайте загадки, відгадайте їх.

1. До сонця я подібний, і сонце я люблю. До сонця повертаю голівоньку свою. Стою стрункий, високий, в зелених шатах я, і золотом убрана голівонька моя. (Л. Глібов). 2. На дереві гойдається, жупан колючий має, на літо одягається, а восени скидає. (Г. Демченко). 3. Два скельця, дві дужки — на ніс і за вушка. (Г. Бойко). 4. Як навколо об'їси — серединки не проси, ми такі гостинці: дірка всерединці. (Г. Демченко).

Що покладено в основу поданих у загадках прихованих описів предметів — «відоме» чи «нове»?

Пригадайте і запишіть дві-три загадки. Загадайте їх своїм однокласникам.

128. Прочитайте. Значення виділених слів з'ясуйте за тлумачним словничком. Доведіть, що подані висловлювання є описами предметів.

Козельки

Козельки — молочаїсте стебло. З розетки, розстеленої по землі, виганяється оте стебло, щось на зразок хатньої антени: тонше коліно росте з товщого, і отак на три-чотири

 

Переглянути всі підручники
<< < 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 > >>
Hosted by uCoz