фонетика. орфоепія. графіка. орфографія 309. Від поданих слів утворіть такі їхні форми або доберіть такі спільно-кореневі слова, у яких відбувається чергування приголосних звуків. Берег, пух, щука, смак, молоко, горіх, смуга, казати, кликати, могти, просити, сидіти, їздити. Чергування [о], [е] з [і] 310. У поданих словах визначте корені. Доберіть слова з чергуванням [о], [е] з [і]. Дворовий — двір. Школа, гора, семеро, речі, сходи, бджола, колесо, громовий, лебединий, восени, ночувати, у Львові, у Харкові, у Каневі. Визначте склади відкриті і закриті, зробіть висновки щодо умов чергування голосних звуків у коренях. Голосні [о], [е] вимовляємо у відкритих складах, звук [і] — у закритих: с[еи]ло — с[і]л; к[о]ні — к[і]нь; п[е]чі — п[і]ч, джм[еи]лі — джм[і]ль. Чергування може не відбуватися в словах із суфіксами -ець, -ок. Наприклад: стіл — стілець, кіл — кілок. 311. Прочитайте пари слів. Які звуки чергуються у відкритих і закритих складах? У яких словах чергування відбувається в коренях, а в яких — у суфіксах слів? Рости — ріс. Плести — плів. Голова — голівка. Береза — беріз. Чернігова — Чернігів. Києва — Київ. Зробіть звуковий запис останньої пари слів. 312. Прочитайте. Поясніть, чому не відбулося чергування голосних звуків у виділених словах.
|