Переглянути всі підручники
<< < 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 > >>

 

Який жнець, такий і сніпець. Що вимовить язик, того не виб'є кілок. Такий молодець, що не залізе й на стілець. Як не втримав за ріжок, за хвостик не вдержиш. Язик на кінець світу заведе.

Народна творчість.

313Перепишіть. Подані в дужках слова поставте в потрібній формі. Назвіть звуки, які чергуються. Поясніть чергування. Позначте (підкресліть) орфограми.

1. У мого (рід) — сто (дорога). {І. Драч). 2. На обрії (Київ) сходить вишнева зоря. 3. Замок (Либідь) стояв, як нова Русі окраса. (JI. Забашта). 4. Хмарина тінь згубила в (ячмінь). (Г. Коваль).

Чергування [о] - [а]

314. Прочитайте пари дієслів. Які голосні чергуються?

Допомогти — допомагати. Захопити — хапати. Поклонитися — кланятися.

Простежте, чи залежить чергування [о] — [а] від місця наголосу.

315. Перепишіть прислів'я, вибираючи з дужок потрібну літеру.

I. 1. Тиха вода бережечки л(о, а)мить. 2. Старе дерево л(о,а)мається, а молоде нагинається. 3. Ух(о, а)пив борщу швайкою, а меду — голкою. 4. Буває, що й теля вовка х(о,а)пає.

II. 1. Хто камінь не підніме, має його к(о, а)тити. 2. Один на тракторі оре, а другий к(о, а)тається. 3. Свиня не з'їсть, поки не пок(о, а)чає. 4. На мені пок(о,а)таєшся, як на їжаку.

 

Переглянути всі підручники
<< < 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 > >>
Hosted by uCoz