Переглянути всі підручники
<< < 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 > >>

 

526. Складіть і запишіть речення, у яких подані фразеологізми виступатимуть у ролі певних членів речення.

Прометеїв вогонь — підмет;

підливати у вогонь олії — присудок;

домашнє вогнище — додаток;

між двох вогнів — обставина.

У поданих реченнях визначте фразеологізми. У вказаній послідовності зробіть їх усний розбір.

1. Розкрийте значення фразеологізму, краще з використанням словника.

2. З'ясуйте походження фразеологізму.

3. Визначте, з чим співвідносний фразеологізм: зі словом, словосполученням чи реченням.

4. Доберіть до фразеологізму синонім та антонім (якщо є).

1. Ніколи не кривили ми душею, ділили щастя з добрими людьми. (П. Перебийніс). 2. Вельмишановне товариство! Хоч ми і не з'їли ще з вами пуд солі, але відчуваю, що я з вами — однієї крові. (В. Неборак). 3. Він не виносив сміття з хати, щоб хтось комусь не мовив щось. (В. Симоненко). 4. Минуть роки і віки, і будуть говорити, що наші юнки й юнаки були не ликом шиті. (С. Пуиіик).

Вибиватися з колії — переставати вести звичний спосіб життя; вислів із мови людей, що їздили возами по ґрунтових, розгрузлих дорогах, синонім — сходити з рейок; антонім — входити (повертатися) в колію.

Що вивчає фразеологія? Що таке фразеологізм? Як фразеологізм можна відрізнити від однозвучного з ним вільного словосполучення?

Які за походженням фразеологізми наявні в українській мові?

Яка роль фразеологізмів у мовленні?

Якими членами речення можуть бути фразеологізми?

527.

 

Переглянути всі підручники
<< < 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 > >>
Hosted by uCoz