повторення вивченого в початкових класах 38. Роздивіться таблицю. Прочитайте текст. З-поміж виділених у тексті слів назвіть займенники першої, другої і третьої особи. Скориставшись таблицею, визначте число кожного займенника. Сподобалося жабі, як журавель співає. Сидить у болоті, слухає журавлиний спів і думає: «Навчуся-но я співати, як він. Хай дивується весь жаб'ячий рід». Довго вчилася жаба співати по-журавлиному і таки навчилася. Розмовляють жаби по-жаб'ячому, а вона мов не розуміє — відповідає по-журавлиному. Розгнівалися жаби. Дорікають вони своїй подружці: — Ти така жаба, як і ми, чому ж не хочеш розмовляти по-жаб'ячому? Жаба задерла голову й каже: — Нічого ви не розумієте! Може, в мене виростуть крила і я полечу, як журавель!.. За В. Сухомлинським. Доведіть, що прочитаний текст містить діалог. 39. Прочитайте прислів'я. Знайдіть у них особові займенники. Скориставшись таблицею, визначте особу й число кожного. З'ясуйте відмінки особових займенників. 1. Кожен хороший, коли він на себе схожий. 2. Рідна мова — не полова: її за вітром не розвієш. 3. Рідна мова — як мати, ти вмій за неї постояти. 4. Та мова мила, якою мати говорила, якою вона колискової співала. 5. За народ і волю я віддам життя і долю. 6. Як ми будем в дружбі жити, нас нікому не зломити.
|