40. Перепишіть, подані в дужках займенники поставте в потрібній формі. Визначте відмінки всіх особових займенників у реченнях. 1. Вчителько моя, зоре світова! Звідки виглядати, де (ти) знайти? (А Малишко). 2. І дзвонить дзвоник малиново, і вчителька стрічає знову (ми). (М. Сингаївський). 3. Наша перша вчителька інших науча, букварі і читанки (вони) вона вруча. (Т.Коломієць). 4. Говорить: «Любі діти, (ви) треба букви знати, щоб всі книжки на світі змогли ви прочитати». (В. Паронова). Перепишіть, особові займенники підкресліть. 1. Я гордий, мов козацький предок мій. (Б. Олійник). 2. Свого великого Богдана ми вічні славимо діла. (М. Рильський). 3. Любить людей мене навчила мати. (В. Симоненко). 4. Ти віднині господар землі, і вона тебе прийме, як сина. (Л. Забашта). 5. Всі ми щастя хочем наздогнати, а воно ось поруч, біля нас. (В. Сосюра). 6. Хай живе наш рідний дім! Тепло й затишно у нім. (Є. Железнякова). ^Визначте особу, число й відмінок кожного особового займенника. 42. Прочитайте жартівливий діалог за особами. Поставте запитання до виділених слів. Визначте, якими частинами мови є ці слова. Яка роль числівників у мовленні? — Скільки учнів у вашому класі? — З учителькою — тридцять п'ять. — Якщо вчителька тридцять п'ята, то без неї вас тридцять чотири! — Е, ні! Без учительки в класі не залишиться жодної душі! Народна творчість. 41.
|