Переглянути всі підручники
<< < 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 > >>

 

іповторення вивченого в початкових класах

Легенда про горючі камінці

Блукав якось степом мисливець. Сонце сідало, а додому було далеко. Зняв ловець з плеча торбину з дичиною і подався збирати для вогнища хмиз.

На схилі байраку мисливець угледів лисячу нору. Вигорнута лапами лисиці земля була дивно чорною. А в тій землі поблискували, переливалися чорні камінці. Набрав чоловік тієї чудернацької землі.

Розпалив мисливець багаття. Коли хмиз перегорів, він поклав у жар м'ясо, а зверху ще й чорною земелькою присипав. Отією, що набрав біля лисячої нори.

Ліг мисливець спочити. А як прокинувся, побачив, що земля й камінці палають! Від м'яса й сліду не залишилося...

Так було знайдене кам'яне вугілля. Навколо того місця пізніше виросло селище Лисичий Байрак.

За М. Янком.

Визначте тему і головну думку тексту.

Колективно складіть і запишіть план тексту. Усно перекажіть текст за планом.

Монологом чи діалогом є подане висловлювання? Свою думку доведіть.

Поясніть, які види мовленнєвої діяльності ви використали, виконуючи вправу.

Кожен прагне навчитися правильно й переконливо говорити. Наука красномовства називається риторикою. Риторика розвиває в людині культуру:

• мислення (його самостійність, самокритичність, глибину, гнучкість);

• мовлення (його доречність, змістовність, точність, правильність);

• поведінки (ввічливість, тактовність, природність, розкутість);

• спілкування (повагу до співрозмовника, відповідальність за свої слова).

49. Розгляньте таблицю. Розкажіть, яким має бути мовлення.

 

Переглянути всі підручники
<< < 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 > >>
Hosted by uCoz