166. синтаксис і пунктуація Перепишіть, уставте дібрані з довідки узагальнювальні слова. Поясніть уживання розділових знаків. 1. Землею України течуть такі ... : Дніпро, Дунай, Дністер, Сіверський Донець. 2. Дніпро має такі ... : Прип'ять, Десну, Сулу, Псел, Ворсклу. 3. Південну частину земель України омивають ... : Чорне та Азовське. 4. Українські Карпати чарують красою своїх ... : Говерли, Чорногори, Петроса та інших. 167. Моря. Вершин. Притоки. Ріки. Узагальнювальне слово при однорідних членах речення вимовляємо з підвищеною інтонацією. Після узагальнювального слова робимо паузу. Однорідні члени речення після узагальнювального слова вимовляємо з інтонацією переліку. Якщо між узагальнювальним словом і однорідними членами стоять інші члени речення, паузу робимо перед однорідними членами речення. Складіть і запишіть речення з узагальнювальними словами при однорідних членах. У ролі узагальнювальних слів використайте слова: трави; чудові; скрізь. Однорідні члени речення виберіть із довідки.
М'ята, материнка, любисток, деревій. Запашні, красиві, цілющі. У лузі, в лісі, на березі річки, на подвір'ї. Поясніть уживання розділових знаків у записаних реченнях. Згадайте, які лікарські рослини є у вашій домашній аптечці. Складіть усно опис тієї з них, що використовується найчастіше взимку.
|