ЛЕКСИКОЛОГІЯ Дві-три антонімічні пари введіть до самостійно складеного висловлювання (усно). 479. На які людські риси вказують прислів'я? Вкажіть ужиті в них антоніми та синоніми. 1. Чи будень, чи неділя — усе йому безділля. 2. З нього ні діла, ні роботи. 3. Переливає з пустого в порожнє. 4. Уміє з чорного зробити біле. 5. Косо, криво, аби живо. Складіть усне висловлювання «З ким я не хотів би (не хотіла б) дружити» з використанням поданих прислів'їв. Складіть і розіграйте діалог між двома товаришами-вболіваль-никами. Тема спілкування — обговорення недавнього матчу між двома шкільними футбольними командами (співрозмовники вболівають за різні команди). У репліках діалогу використайте подані в рамці антонімічні пари. Складання діалогів 480. Швидкий — повільний; енергійний — вайлуватий; ініціативний — байдужий; сильний — слабкий; запальний — урівноважений; чемний — грубий; майстер — невмійко; везунчик — невдаха. 481. Складіть і розіграйте діалог між двома подругами, які відвідали естрадний концерт. Одна з них є шанувальницею одного співака, другій більше подобається його колега. У репліках діалогу використайте подані в рамці антонімічні пари. Голосистий — безголосий; спритний — незграбний; рухливий — млявий; яскравий — бляклий; коректний — безтактний; говіркий — мовчазний; сором'язливий — нахабний; базікало — мовчун. 482. Складіть і розіграйте діалог між п'ятикласницею та її бабусею — прихильницею шкільної форми. Дівчинка обстоює думку про
|