Переглянути всі підручники
<< < 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 > >>

 

ЛЕКСИКОЛОГІЯ

Дві-три антонімічні пари введіть до самостійно складеного висловлювання (усно).

479. На які людські риси вказують прислів'я? Вкажіть ужиті в них антоніми та синоніми.

1. Чи будень, чи неділя — усе йому безділля. 2. З нього ні діла, ні роботи. 3. Переливає з пустого в порожнє. 4. Уміє з чорного зробити біле. 5. Косо, криво, аби живо. Складіть усне висловлювання «З ким я не хотів би (не хотіла б) дружити» з використанням поданих прислів'їв.

Складіть і розіграйте діалог між двома товаришами-вболіваль-никами. Тема спілкування — обговорення недавнього матчу між двома шкільними футбольними командами (співрозмовники вболівають за різні команди). У репліках діалогу використайте подані в рамці антонімічні пари.

Складання діалогів

480.

Швидкий — повільний; енергійний — вайлуватий; ініціативний — байдужий; сильний — слабкий; запальний — урівноважений; чемний — грубий; майстер — невмійко; везунчик — невдаха.

481. Складіть і розіграйте діалог між двома подругами, які відвідали естрадний концерт. Одна з них є шанувальницею одного співака, другій більше подобається його колега. У репліках діалогу використайте подані в рамці антонімічні пари.

Голосистий — безголосий; спритний — незграбний; рухливий — млявий; яскравий — бляклий; коректний — безтактний;

говіркий — мовчазний; сором'язливий — нахабний; базікало — мовчун.

482. Складіть і розіграйте діалог між п'ятикласницею та її бабусею — прихильницею шкільної форми. Дівчинка обстоює думку про

 

Переглянути всі підручники
<< < 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 > >>
Hosted by uCoz