ЛЕКСИКОЛОГІЯ Усний переказ художнього тексту з творчим завданням 471. Прочитайте уривок, визначте його стиль. Які типи мовлення поєднано в тексті? Укажіть опис соловейка. Десь зовсім близько урочисто й натхненно виводив пісню соловейко. Спершу здавалося, що в горлечку в нього переливалася маленька намистинка. Короткий свист — і вона вискакувала з дзьобика і стрімко летіла, мчала, неслася над лісом. Соловейкові ставало її жалко, і він починав ойкати, схлипувати й плакати. Швидко заспокоївшись, він розщедрювався й без жалю розсипав, розкидав навкруги коштовності: самоцвіти, бусинки, коралі... Соловей сидів на калиновій гілочці. Був дуже схожий на горобчика, лише тільце мав витягнуте, видовжене. Очі чорні, великі. Як співав, опускав крильця, широко відкривав тендітний дзьобик, у якому, ніби сердечко в дзвонику, бився гострий язичок. Усе його крихітне, малюсіньке тільце тремтіло й здригалося.
Синонімічне богатство — одна з найприкметніших рис української мови. Синоніми допомагають точніше висловити думку, роблять мовлення образним, яскравим. 472. Прочитайте уривок, визначте його стиль. У лузі буйно цвіла калина, а над пишними суцвіттями літали птахи. Аж ось на кущі з'явилася сойка, з калини моторно перепурхнула на бузину. Це була звичайнісінька сойка, яких повно скрізь. Мала вона бурувато-червоне пір'ячко. По крильцях світилися блакитні дзеркальця з чорною облямівочкою. На
|