хату. (В. Близнець). 4. Відлітають уже ластівки, бо настала пора відлітати. (Я. Перебийніс). Назвіть дієслова в неозначеній формі. Чи вказують вони на час, число, особу? Визначте час, особу, число особових дієслів. 51. Прочитайте прислів'я. Визначте дієслова, до кожного поставте питання. Випишіть дієслова в неозначеній формі. Чи вказують вони на час дп? 1. За годину можна багато встигнути, якщо не лінуватися. 2. Чи ж треба вітер наздоганяти? 3. І хитрого лиса можна спіймати. 4. Знає миша, де дірку прогризти. 5. Навчилося теля ревти та й подибало з вовком воювати. 6. Прийде коза до воза сіна просити. Визначте дієслова минулого, теперішнього та майбутнього часу. 52. Перепишіть. Дієслова підкресліть, визначте час кожного. 1. Зоря любистком пахне над Дніпром. (Б. Олійник). 2. Шумітиме Дніпрова течія. (Д. Луценко). 3. Над Дніпром могучим одлетіли тучі. (В. Сосюра). 4. Дніпро під вікном моїм плив урочисто. (І. Давидков). 5. Що Дніпро чаїним словом скаже? (Є. Гуцало). 6. Чую голос хвилечки Дніпра. (П. Перебийніс). 7. Шумить Дніпро, чорніють кручі, в граніт холодний б'є прибій. (Б. Сосюра). 8. Дніпро в Чорне море розбурхані води нестиме. (Д. Луценко). У дієсловах на -ть, -ться пишемо м'який знак: знають, знаються, хочуть, хочеться- Не пишемо м'який знак у дієсловах на -ш, -шся: знаєш, хочеш, намагаєшся, смієшся. 53. Перепишіть прислів'я. На місці крапок, де потрібно, вставте м'який знак. 1. Книга вчит.. , як на світі жит.. . 2. Як хочеш., усе знати, треба багато читати. 3. Потрібно учит..ся — завжди згодит..ся. 4. Чого навчиш..ся замолоду, те згодит..ся на старість. 5. Знання збирают.. по краплині, як воду в долині. 6. Що знаєш., і вмієш.. , того за плечима не носитимеш.. . 7. Старання і труд до щастя ведут.. . 8. З умінням усюди щастя знайдеш.. .
|